Jonge foodinnovators pitchen op de Kick Start Show

 
Jonge foodinnovators pitchen op de Kick Start Show
Gepubliceerd: 18-03-2025, laatst gewijzigd: 28-03-2025

Op woensdag 12 maart 2025 organiseerde De Week van Ons Eten de Kick Start Show op de HAS green academy in Den Bosch. Acht jonge ondernemers pitchten hun innovatieve product of concept voor een panel van deskundigen. Als supportpartner van De Week van Ons Eten (een initiatief van Dutch Food Week) nam Flynth plaats in het panel. 


Steeds meer studenten en jonge mensen zijn zo ondernemend om hun eigen bedrijf te starten. De Week van ons Eten stimuleert dit ondernemerschap door ze tijdens de Kick Start Show de kans te geven om hun (business)idee, concept, project of eigen bedrijf te presenteren. Op woensdag 12 maart was het zover: jonge ondernemers en studenten pitchten hun innovatieve producten en concepten in vier minuten aan een deskundig panel. Het panel bestond uit Erik van der Most van Flynth, Leoni Ruhe (MamasChai, winnaar 2024), Joni Oostveen (AgriFood Capital) en Jurian Simons (Albert Heijn). 

Favamole wint de Kick Start Show 2025

De winnaar van de Kick Start Show was Favamole, een innovatief alternatief voor guacamole. De jonge ondernemer won een geldprijs van 2500 euro, een sparsessie van anderhalf uur met een van de deskundigen, een exclusief interview op Foodbusiness, een op maat gemaakte commercial door DFW TV én een uitnodiging voor het partnerdiner op 20 mei 2025. 


Panellid Erik van der Most van Flynth reageert: “Ik ben onder de indruk van de kwaliteit die de deelnemers leveren. Alle deelnemers hadden al een ‘minimal viable product’ ontwikkeld, dus niet alleen een goed idee in het hoofd, maar ook een sterke klant-markt oriëntatie in hun businessplan. Mooi om te zien dat wij als Flynth met onze sterke positie in het agri- en foodecosysteem hier echt van meerwaarde kunnen zijn door onze inhoudelijke kennis van de branches en het leggen van verbindingen. Het smaakt letterlijk naar meer.”

Overige prijzen

De tweede prijs werd toegekend aan een team bedrijfskundestudenten van de Hanzehogeschool Groningen met hun concept voor bitterballen van bierbostel ‘Brew’d bites’. De derde prijs ging naar JUBL, voor hun gezondere chocopaste van kikkererwten. De aanmoedigingsprijs was voor Laura Melenhorst van SUCKERS B.V. 


Bekijk de aftermovie van de Kick Start Show.

Over De Week van Ons Eten

Tussen 4 en 11 oktober 2025 is het weer tijd voor De Week van Ons Eten. Hét podium voor voeding, voedselproductie en innovatie. En een ontmoetingsplek voor iedereen van binnen en buiten de sector. Tijdens deze week delen partijen uit de foodsector hun enthousiasme, kennis en kunde. Boeren en tuinders, ondernemers uit toeleverende en verwerkende industrie, retail, overheid en wetenschappers laten zien hoe zij werken aan de productie, distributie en verbetering van onze voeding. Zodat heel Nederland kennismaakt met deze smaakvolle week.  

Flynth ondersteunt de agri- en foodsector

Flynth wil bijdragen aan een duurzame en verantwoorde voedselconsumptie en -productie. We zetten ons in om agri- en foodondernemingen te helpen om financieel gezond en vitaal te zijn en te blijven door duurzaam rendement, met aandacht voor milieu, sociale impact en goed bestuur. Hierbij zoeken we actief de samenwerking met andere partijen in de agri- en foodsector. De Nederlandse agri- en foodsector is een krachtige sector met een groot aanpassingsvermogen, die door De Week van Ons Eten in de spotlights wordt geplaatst. Daar zetten wij ons graag voor in. 

Meer weten?

Wilt u ontdekken wat Flynth kan betekenen voor uw bedrijf in de agri- en foodsector? Neem contact op met uw adviseur van Flynth via onderstaand contactformulier.  
 

Hebt u een vraag over dit artikel?

Stel uw vraag via het onderstaande formulier en dan nemen wij contact met u op.
 

Nieuws

Geschreven door: