Waarde creëren in een uitdagende markt

 
Waarde creëren in een uitdagende markt
Gepubliceerd: 05-12-2024, laatst gewijzigd: 05-12-2024

Koen Dinkla en Michael Morauw, directeuren deal advies bij Flynth, delen in de nieuwste editie van de Brookz 500 hun visie op de uitdagingen en kansen binnen de Nederlandse mkb-overnamemarkt. Stijgende kosten, strengere regelgeving en een uitdagend financieringsklimaat maken het steeds crucialer om een doordachte strategie te hebben en goed voorbereid te zijn. 

“Je verkoopt geen jaarrekening, maar een bedrijf met toekomst. We helpen ondernemers om die toekomst goed in kaart te brengen", onderstreept Morauw. Bij Flynth ondersteunen we ondernemers om strategisch vooruit te kijken, met brede sectorkennis en gespecialiseerd advies. 

Duurzaamheid en ESG als strategisch voordeel 

Duurzaamheid en ESG spelen een steeds grotere rol voor het mkb. "Voor grotere bedrijven is ESG vaak al ingebed in hun bedrijfsmodel, maar bij het grotere mkb kan het nog als een moetje aanvoelen", vertelt Dinkla. Toch kan ESG een belangrijk strategisch voordeel zijn bij de verkoop van een bedrijf. “Vooral bij private equity zien we dat ESG een steeds grotere rol speelt. Investeerders willen weten hoe een bedrijf omgaat met thema’s rondom duurzaamheid, omdat dit van invloed kan zijn op een toekomstige waardeontwikkeling." 

Morauw benadrukt dat de toekomstgerichte benadering van Flynth helpt om bedrijven op koers te houden. “Wij zijn er goed in om te laten zien waar de kansen liggen en hoe een bedrijf verder kan groeien. Zelfs in moeilijke markten blijft een goed plan de sleutel tot succes.”  

Lees het volledige interview

Hebt u een vraag over dit artikel?

Stel uw vraag via het onderstaande formulier en dan nemen wij contact met u op.
 

Nieuws

Geschreven door: